• 2024-09-03

Tv-profilen riktar skarp kritik mot Zlatan Ibrahimovic | Serie A

Zlatan Ibrahimovic. Foto: LUCA DILIBERTO/IPA SPORT/IPA-AGE / SHUTTERSTOCK EDITORIAL/IBLGusten Dahlin. Foto: MAXIM THORE / BILDBYRÅN Foto: Francois Mori / AP TT NYHETSBYRÅN Foto: MAXIM THORE / BILDBYRÅNMilan har fått en tung inledning på Serie A-säsongen. Under de tre inledande omgångarna har 2022 års ligamästare spelat två oavgjorda matcher och förlorat än. Därmed väntar man fortfarande på säsongens första seger.I lördags fick Milan nöja sig med 2–2 borta mot Lazio. Men det var inte resultatet som stack ut mest från matchen i Rom. Tränaren Paulo Fonseca hade nämligen valt att peta stjärnorna Rafael Leao och Theo Hernandez. När laget under matchen samlades för ett taktiksamtal under ett planerat vätskeavbrott höll de nu inbytta stjärnorna sig på sin egen kant en bit bort från sina lagkamrater. Enligt Gazetta dello Sport höll både sportchefen Geoffrey Moncada och ägarnas seniora rådgivare Zlatan Ibrahimovic enskilda samtal med Leao och Hernandez efter matchen. Zlatans samtal skedde dock inte på plats då 42-åringen inte rest med laget till Rom. Han var nämligen på semester.Zlatan sågas: ”Hur i hela fridens namn”Det får den italienska journalisten Tancredi Palmeri att reagera.”Men hur i hela fridens namn kan Ibrahimovic inte vara på plats? Furlani (Giorgio, ordförande) och Moncada håller inte kontakten med spelarna. Ibra måste vara på plats”, skriver han. Även den tidigare TV4-programledaren Gusten Dahlin reagerar på Zlatans semester. I podcasten ”Tutto Balutto” är Dahlin kritisk till Zlatans semester.– Har man inlett med en poäng på två matcher och det varit en rörig tränarrekrytering på sommaren, då kanske du inte ska vara på semester när tränaren väljer att peta Leao och Theo mot Lazio borta, säger han.Dahlin ifrågasätter Ibrahimovics engagemang i sin nya roll. – Den här jävla vänsterhandsrattningen i Redbird. Var inte där om du ska ligga på playan och peta dig i naveln i omgång tre.